søndag 10. februar 2013

Februarvotter underveis / February mittens on the way

Denne uken har jeg ikke noe ferdig å vise fram, men jeg strikker på Februar vottene i Projos vottealong. Disse heter Stripeleik. Mer info kommer når de er ferdige. This week I don't have any finished projects to show. I am working on the February mittens in Projo's knitalong. They are called "Stripe play". More info to come when finished. 

I dag er det både morsdag og fastelavens søndag. Så vi pynter både med vakker  morsdagstulipanbukett og fastelavensris. Jeg har bakt boller med vaniljefyll og med mandelfyll, så nå skal vi kose oss. Today it is both Mother's Day and Fastelavens Sunday. Fastelavens Sunday is the last Sunday before the Lent. In Norway we decorate with a Fastelavensris, it is birch twigs decorated with colored feathers. And we have filled buns, mine is with vanilla filling, and with almond filling. They are also often served  filled with cream. Today I also have got  a beautiful Mother's Day bouquet of tulips. 


I går var det nydelig sol og de hadde kjørt opp skiløyper på isen på Tunevannet. Jeg er ikke glad i bakker når jeg går på ski, hverken oppover eller nedover - så skiløyper på et vann er helt perfekt for meg. Da fikk jeg prøvd de nye skia mine og det var herlig! Håper det blir flere turer. Ja, jeg vet, det er jo delvis opp til meg selv da, hvis været og snøen holder......




Yesterday the weather was beautiful and they had made ski trails on the ice at Tunevannet (Tune Lake). I am not fond of the hills when I go skiing, either up or down - so ski trails on the lake is absolutely perfect for me.  I tried my  new skis and it was wonderful! Hope there will be more skiing trips. Yes, I know it's partly up to me, if the weather and the snow stays ......

7 kommentarer:

  1. Flotte votter du strikker.
    For en flott skitur dere har hatt.
    Både boller med vanilje og mandelfyll er jo kjempegodt. Her ble det "bare" boller med krem med litt vaniljekrem i.
    Jeg er inne i en periode uten både sukker og hvetemel så det blir bare å lage til de andre. Frister jo litt. Men det går bra. Sliter med betennelse i kroppen som jeg håper kan forsvinne visst jeg holder meg unna en del matvarer.
    Vil ønsker deg ei herlig ny uke :)

    SvarSlett
  2. Du strikker og strikker og fine ting er det du tryller fram med pinner og garn! Jeg er og inne i en strikkeperide nå og det er koselig!
    Koselig ser det også ut med fastelavensris!
    Nydelige tulipaner du har fått!

    Dine boller ser fristende ut!

    Ha det godt! Ønsker deg en fin ny uke! -Margit-

    SvarSlett
  3. Koselig blogg :)
    Hilsen fra Nunne i Glomfjord....

    SvarSlett
  4. Happy Mother's Day! :) The mittens are very pretty and the buns so yummy! :)

    SvarSlett
  5. Vottene ser spennende ut, mønsteret er kjempeflott. Jeg må strikke en gang "ekte norsk votter" også... jeg glede meg alltid som jeg ser disse herlig mønster.
    I Tyskland vir feirer morsdag i mai
    men fastelavn vi feirer også i morgen mest barna og spiser pannekake eller
    heter berliner også... boller din...
    mh lekker.
    Jeg ønsker deg enda noen fin skiturer og lykkønskning til ny ski.
    Herlig uke jeg ønsker deg. Viola

    SvarSlett
  6. Spent på å se disse vottene ferdig! De ser så fine ut!
    Nydelig ved Tunevannet :) Kjørte der senest i går. Flotte bilder!
    HA det godt! Klem :)

    SvarSlett
  7. Så masse flott du strikker. Flott skitur også:)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.